İşlem kayıt dosyalarının (logların) Destek Servisi'ne gönderilmesi

Tarayıcıyla çalışırken karşılaştığınız sorunların daha etkin giderilmesi amacıyla ilgili kayıt dosyalarını (logları) Yandex'e göndermenizi öneririz. Bu dosyalardaki işlem kayıtları sayesinde, yaşanan sorunların nedenlerini daha çabuk tespit ederek gerekli çözümleri geliştirebiliriz.

Bu kayıt dosyalarını çıkarmak için özel bilgiye sahip olmanız gerekir. Log çıkarma işlemi çok basittir ve uzun sürmez.

Yandex Destek Ekibi adresinize gönderdiği iletiye cevaben aşağıda türleri sıralanan kayıt dosyalarını göndermenizi isteyebilir:

  • net-export.json;
  • hot_trace.json,
  • hot_profile.json,
  • cold_trace.json.
Uyarı. Sorunun giderilmesi için bu kayıt dosyalarının yeterli olmadığı durumlarda Yandex Destek Servisi sizinle iletişim kurarak bilgisayarınızı uzaktan tanıma işleminden geçirmeyi önerir ve anlayışınız için daimi ve ücretsiz olarak ek 10 GB Yandex.Disk alanı da hediye edebilir.
İşlem kayıt dosyaları (loglar) nasıl çıkarılır?
net-export.json
  1. Adres satırına browser://net-export/ yazın.
  2. Start Logging to Disk butonuna tıklayın.
  3. Açılan dosya seçimi diyalog penceresinde Kaydet butonuna tıklayın.
  4. Yandaki sekmede yaşadığınız siteye erişim sorununu (veya sitenin kilitlenme olayını) tekrarlayın.
  5. browser://net-export/ sekmesine geri dönün ve Stop Logging butonuna tıklayın.
  6. Tarafımızdan aldığınız sorgu iletisine yanıt olarak kaydettiğiniz dosyayı sorunun açıklamasıyla birlikte adresimize gönderin.
hot_trace.json
  1. Adres satırına browser://tracing adresini girin.
  2. Record butonuna tıklayın.
  3. Açılan diyalog penceresinde, seçim butonunu Javascript and rendering konumuna getirin.
  4. Edit categories alanının sağında simgesine tıklayın.
  5. Disabled by Default Categories sütununda memory-infra seçeneğini belirtin.
  6. Diyalog penceresinin alt bölümünde Record butonuna tıklayın.
  7. Sorunun yaşandığı sekmeye geri dönerek sekmeyi 1 dakika süreyle aktif durumda bırakın.
  8. browser:tracing sekmesine geri dönün; “Buffer usage:100%” ifadesi görününceye kadar bekleyin.
  9. Stop butonuna tıklayın.
  10. Adres satırının altındaki Save butonuna tıklayın ve dosyayı hot_trace.json adıyla kaydedin. Dosyanız İndirilenler'e kaydedilecektir. Klasörü butonuna tıklayarak açabilirsiniz.
  11. Tarafımızdan aldığınız sorgu iletisine yanıt olarak kaydettiğiniz dosyayı adresimize gönderin.
hot_profile.json
  1. Adres satırınıza about:profiler adresini yazın.
  2. Adres satırının altındaki Save butonuna tıklayın. Dosyanız İndirilenler'e kaydedilecektir. Klasörü butonuna tıklayarak açabilirsiniz.
  3. Dosya adını hot_profile.json olarak değiştirin.
  4. Tarafımızdan aldığınız sorgu iletisine yanıt olarak kaydettiğiniz dosyayı adresimize gönderin.
cold_trace.json
  1. Tarayıcınızı komut satırındaki ilgili anahtarlarla çalıştırın:
    C:\Users\YOUR_USERNAME\AppData\Local\Yandex\YandexBrowser\Application\browser.exe --trace-startup --trace-startup-duration=30 --trace-startup-file=C:\Users\YOUR_USERNAME\Desktop\cold_trace.json

    YOUR_USERNAME yerine kullanıcı adınızı girin.

  2. Sorunun oluşmasıyla sonuçlanan eylemi tekrarlayın veya yavaş yüklenen sekmeyi açın.
  3. Bir dakika bekleyin ve tarayıcınızı kapatın. Windows Çalışma Masası'nda cold_trace.json dosyası görüntülenecektir.
  4. Tarafımızdan aldığınız sorgu iletisine yanıt olarak kaydettiğiniz dosyayı adresimize gönderin.