Reklam kampanyası hazırlıkları şirketlerin en yoğun ama bir o kadar da heyecanlı dönemleridir.
Televizyonda gördüğümüzde “Ne var canım 20 saniyelik bir reklam ne kadar zor olabilir ki?” dediğiniz çalışmaların sunumları, kreatif brifing aşaması, çekim öncesi ve sonrası hazırlıklar, medya planlamasıyla beraber en az 2 ay sürdüğünü söylesem eminim bir çoğunuz şaşırırsınız
Son kampanyamızın da hazırlıklarına bu şekilde başladık. Kreatif ajansımızla iletişim stratejimiz üzerinde el sıkıştıktan sonra briefimizi paylaştık. Artık işin heyecanlı kısmı olan kreatif sunumu beklemeye başladık.
Her reklam çalışmamızda olduğu gibi yerel değerlere, öğelere dokunacak bir çalışma ile ilerlemek hedefindeydik. Kreatif ekibin de önerisiyle kampanyamızın ana söylemini “Türkiye’nin aradığı arama motoru Yandex” olarak belirledik.
Bu noktada kullanıcılarımızın Yandex’te yaptıkları aramalar üzerine odaklanmaya karar verdik. Bunu yaparken hikaye akışını, alanlarında akıllara gelen ilk ünlü kişileri düşünerek kreatif hikayemizi onların Yandex’te aradıkları üzerine kurarak ilerledik.
Sırasıyla Asena, Haydar Dümen, Eda Taşpınar ve Abdurrahim Albayrak isimlerini belirledik. Her bir ünlümüz, konu Yandex olunca ciddi anlamda ilgi gösterdi, çekimler sırasında çok keyifli sohbetler oldu.
Yazacak çok şey var ama gelin kamera arkası videomuzu hep beraber izleyelim. Yaşadıklarımızı daha anlaşılır kılacaktır.
Çağdaş Önen, Yandex.Türkiye Pazarlama Müdürü