Yandex.Metrica, sitenizin ziyaretçilerine özel nitelikler atamanızı sağlayan “kullanıcı parametreleri” özelliğini kullanıma sundu. Bu atamayı hem oturum sırasında hem de çevrimdışı veri yükleyerek yapmanız mümkün.
Metrica’da benzer bir özellik “ziyaret parametreleri” olarak bulunuyordu. Bu özellik sayesinde kişilere değil, oturumlara özel parametreler atanabiliyor.
Yeni özellik sayesinde ise sadece iş sahibinin sahip olduğu veriler site ziyaretçileriyle eşleştirilebiliyor. Örneğin kullanıcının siteye kaydolurken verdiği bilgiler veya kendi CRM sisteminizdeki müşteri bilgileri... Kendi kaynaklarınızdan gelen bu bilgiler, standart oturum bilgilerine ek olarak işiniz için değerli bulduğunuz ve gerçek kişilere ait verilerden oluşmaktadır. Şimdi bu veriyi Metrica’ya aktarıp ziyaretçi kitlenizi derinlemesine analiz etmek için kullanabilirsiniz.
Örneğin mağazanız için indirim kartına sahip kişilerin bilgilerini Metrica’ya aktarıp yeni segmentasyon özelliklerini kullanarak bunların davranışlarını diğer ziyaretçilerin davranışlarıyla karşılaştırabilirsiniz.
Böyle bir segment oluşturduktan sonra Yandex.Direct’te bu segmente özel bir kampanya oluşturabilirsiniz.Kullanıcı başına 1000 parametre atama imkanıyla raporlama ve reklam kampanyalarınız için yepyeni olasılıklara sahip olacaksınız.
Daha fazla bilgi için yardım sayfalarına göz atın.